مبلمان

علت پوسته پوسته شدن مبل چرمی چیست ؟

علت پوسته پوسته شدن مبل چرمی چیست ؟

علت پوسته پوسته شدن مبل چرمی چیست ؟

در مبل چرمی تمام یا بیشتر قسمت های روکش آن از چرم استفاده شده است این مدل در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته شده و در دکوراسیون خانه و ادارات مورد استفاده قرار میگیرند مبل چرم جلوه زیبا و خاصی داشته و به همین دلیل بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد اما با این حال این نوع مبلمان نسبت به مبل های پارچه ای حساس تر بوده و در رفتار با آنها باید ملایمت خرج داد یکی از مشکلات رایج در این نوع مبلمان پوسته پوسته شدن آن است اما آیا می دانید علت پوسته پوسته شدن مبل چرمی چیست ؟ و چگونه می توان از این مشکل جلوگیری کرد ؟ آیاز مبل تولید کننده کاناپه های تختختوابشو میباشد . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید ویا همراه ما باشید با  :

  • علت پوسته پوسته شدن مبل چرمی چیست ؟
  • راه کارهایی برای ترمیم و تعمیر مبل پوسته پوسته شده
  • چگونه از پوسته پوسته شدن مبل چرمی جلوگیری کنیم ؟
علت پوسته پوسته شدن مبل چرمی چیست ؟

علت پوسته پوسته شدن مبل چرمی چیست ؟

کیفیت پایین :

اگر مبلمان شما از چرم مصنوعی تولید شده است باید گفت این نوع نسبت به چرم طبیعی مقاومت کمتری داشته و مواد آن از پلی وینیل و پلی اورتان تشکیل می شود که دوام زیادی ندارد و پس از چند ماه پوسته پوسته شده و ترک می خورد حتی در برخی موارد که کیفیت چرم مصنوعی پایین باشد در عرض چند هفته پوست روی آن شروع که به ترک برداشتن می کند .

استفاده از یک پاک کننده نامناسب یا شوینده قوی :

از جمله علت پوسته پوسته شدن مبل چرمی یا دیگر وسایل چرمی این است که برای تمیز کردن آن از پاک کننده نامناسب , شوینده قوی یا روغن بی کیفیت استفاده نمود این مواد باعث می شوند که روکش خشک شود و در صورتی که چرم برای مدت طولانی خشک بماند ترک برداشته و با کمترین کشش پوسته پوسته می شود .

برخورد اجسام نوک تیز با مبل چرمی :

از دیگر علت پوسته پوسته شدن مبل چرمی این است که در اثر برخورد ناخن یا اجسام تیز ترک برداشته و پوسته پوسته شود اگر این خراش ها سطحی باشند نگران نباشید زیرا به راحتی می توان توسط روغن چرم آن را بر طرف نمود برای اینکار روغن چرم را به دستمال آغشته و 10 دقیقه روی سطح مورد نظر قرار دهید در صورت عمیق بودن خراش ها باید از تعمیرکاران پارچه مبل کمک گرفت .

نشستن گرد و خاک روی مبل چرمی :

یکی دیگر از عواملی که می تواند به مبل چرمی آسیب برساند نشستن گرد و غبار در طول زمان بر روی روکش چرم پارچه مبل است برای بالا بردن طول عمر مبلمان چرمی به صورت هفتگی پارچه مبل را با استفاده از دستمال خشک و یا نمدار تمیز کنید , توجه داشته باشید استفاده از دستمال خیس باعث می شود که آب به پارچه مبل نفوذ کرده  و این رطوبت در بلند مدت موجب آسیب رسیدن به روکش مبل چرمی شود .

رطوبت :

رطوبت می توان در روکش مبل نفوذ کرده و باعث ترک خوردن سطح مبل و رشد کپک شود بنا بر این در صورت تمیز کردن لکه مبل چرمی با آب سریعا آن را خشک کنید و در مناطقی که رطوبت بالایی دارند مانند مناطق شمالی از مبلمان چرمی استفاده نکنید .

قرار گرفتن مبل در معرض تابش آفتاب یا منابع گرمایشی :

یکی دیگر از عواملی که می تواند موجب ترک برداشتن و پوسته پوسته شدن مبل شود قرارگرفتن مبل در معرض مستقیم نور خورشید یا وسایل گرمایشی مانند بخاری یا شومینه است .

خشک شدن روکش چرمی مبل :

چرم تفاوت زیادی با پوست ما ندارد به عنوان مثال کسانی که پوست خشکی دارند در صورت عدم استفاده از مرطوب کننده پوستی خشن خواهد داشت در طول زندگی حیوان نیز پوست با روغن های طبیعی تغذیه می شود می توان برای عدم خشکی و ترک برداشتن و حفظ رطوبت چرم آن را با واکس و یاروغن های مخصوص چرم حفظ کرد .

داشتن حیوانات خانگی :

یکی دیگر از دلایل پوسته پوسته شدن و پارگی مبل چرمی داشتن حیوانات خانگی است زیرا حیوانات خانگی  به طور غریزی پنجه هایشان را به بدنه مبل می کشند و این اتفاق موجب آسیب رسیدن به مبل چرمی می شود

طرح های جدید تختخوابشو تک نفره 1402

راهکارهایی برای ترمیم  مبل چرمی پوسته پوسته شده

  • استفاده از مایع ترمیم کننده چرم
  • استفاده از واکس یا رنگ مخصوص چرم ( اگر از واکس یا رنگ مخصوص استفاده کردید نیم ساعت صبر کنید تا خشک شود)
  • تمیز کردن گرد و غبار روی سطح مبل
  • استفاده از تکه های چرم برای وصله کردن
  • خرید و استفاده رنگ چرم مبل مشابه رنگ مبلمان ( این رنگ را در قسمت هایی که روکش جدا شده اعمال نموده و اجازه دهید خشک شود در صورت نیاز مجدد رنگ کنید )
  • سمباده کشیدن قسمت پوسته پوسته شده و اگر مبل چرم مشکی یا قهوه ای است می توان از ماژیک همرنگ آن استفاده نمود .

چگونه از پوسته پوسته شدن مبل چرمی جلوگیری کنیم ؟

  • دور نگه داشتن مبلمان چرمی از تابش مستقیم نور خورشید
  • قرارنگرفتن مبل چرمی در محل های بسیار خشک
  • عدم قرارگیری مبلمان چرمی در نزدیکی شوفاژ و بخاری
  • برای حفظ رطوبت چرم استفاده از واکس مخصوص
  • استفاده از اسپری مخصوص برای تمیز کردن مبل چرمی

بهتر است شرایط نگهداری از مبلمان چرم را بدانید  دانستن اینکه چه چیزی به مبلمان چرم آسیب ی زند کمک می کند که از مبلمان خود مراقبت بهتری داشته و با پوسته پوسته شدن و ترک آن مواجه نشوید در صورتی که پوسته پوسته شدن مبل چرمی را مشاهده کردید قبل از گسترش آسیب به دیگر نقاط مبل بلافاصله  نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید  قبل از انجام هر کاری باید این نکته را در نظر داشت که اگر مبلمان شما ساخته شده از چرم بی کیفیت باشد ممکن است به مبلمان آسیب بیشتری برسد بنابراین برای تعمیر مبلمان چرمی از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید .

قیمت تختخوابشو تک نفره عرض 100 چنده  ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *