مبلمان

قدمت اولین تختخواب به چه زمانی برمیگردد ؟

قدیمی ترین تختخواب

تاریخچه تخت خواب ها

تخت خواب ها اولین گزینه انتخابی برای دکوراسیون کردن شما می توانید با انتخاب یک سرویس خواب لوکس و شیک به سادگی به دیزاین اتاق خواب خود بپردازید تخت خواب های مدرن محکم و با دوام بوده و مس توانند شب های آرامی را برای شما فراهم کنند تا بتوانید بیشترین بازدهی را هنگام خواب در بدن تجربه کنید خواب خوب باعث می شود تا برای فعالیت های روزانه انرژی بیشتری داشته باشید , آیا می دانید تاریخچه  تخت خواب ها به کجا می رسد و تخت خواب ها از کجا آمده اند ؟ لیست قیمت 1402 تختخوابشو در وبسایت آیاز مبل منتشر شد . اکنون میتوانید مستقیم از تولیدی انواع تختخوابشو تک نفره ، دو نفره و سه نفره را مشاهده نمایید .  جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز با ما تماس بگیرید .

قدیمی ترین تختخواب

تاریخچه تخت خواب ها به کجا می رسد ؟

اولین تخت خواب های تاریخ در دوران نوسنگی :

در رابطه با تاریخچه تخت خواب ها در ابتدا به اولین تخت خواب تاریخ می پردازیم ؛ یکی از آثار مهم دوره نوسنگی چتل هویوک ( واقع در ترکیه ) است که به تمدن های حوزه آناتومی مرتبط است قدمت این منطقه به حدود 10 هزار  سال قبل از میلاد بر می گردد و احتمالا این دوران قبل از عصر برنزخاتمه یافته است ؛ در این منطقه انسان ها سکوهایی درست کرده بودند و برای خوابیدن از آن استفاده می کردند ؛ در جزیره اورکنی اسکاتلند در سکونت گاه پیشاتاریخی سکارابرای ( skara Brae ) که قدمت آن به 6 هزار سال پیش می رسد , اهالی آن با روی هم قرار دادن تخت سنگ ها و خوابیدن روی آن تخت درست کرده بودند , این سکو ها اولین تخت خواب بشر محسوب می شوند .

تخت خواب مصریان باستان با پایه های کنده کاری شده :

برخی باستان شناسان نیز معتقد اند  که تاریخچه تخت خواب ها به مصر باستان می رسد , پایه تخت خواب های ثروتمندان در مصر باستان دارای کنده کاری بوده و شکل آن شبیه پای جانور ( پنجه های شیر ) بود , این تخت خواب ها صاف نبودند بدین شکل که در وسط خود  دارای برآمدگی بوده و یا کمی شیب به سمت پایین داشتند تا پاها از سر پایین تر قرار بگیرند بیشتر آنها در پایین تخت جای پای داشته تا از تخت خواب لیز نخوردند , تخت خواب طبقه اشراف در مصر با برگ نخل تزئین و نرم می شده و در قسمت بالایی و محل قرار گرفتن سایه بان هم برای خنک شدن بودن ایجاد شده است .

تخت خواب یونانی ها و رومی ها :

در روم و یونان باستان از تخت خواب هم برای خوابیدن و هم برای غذاخوردن استفاده می کردند یعنی موقع غذا خوردن به پهلو دراز می کشیدند و دست دراز می کردند و غذا را از روی میز بر می داشتند .

نخستین تخت خواب ای امروزی :

این نوع تخت پایه و قاب چوبی داشته و وسط آن توری از جنس طناب یا نخ بود اما این طناب ها پس از مدتی کش آمده و تخت گود می شد که باید محکم می شدند ,از همین جا اصلاح Sleep tight در انگلیسی به وجود آمد .

تخت خواب های عظیم در قرون وسطی :

در قرون وسطی اغلب فقرا بر بستری از کاه و علف می خوابیدند اما برای ثروتمندان اینگونه نبود آنها چیزی به عنوان تخت عظیم می ساختند این تخت خواب ها بزرگ بودند , از جمله آنها تخت خوابی است که به عصر الیزابت تعلق دارد که به قدری بزرگ است که یک تیم فوتبال هم در آن جا می شوند ساخت این تخت ها به گونه ای است که بتوان آنها را برچید و مجدد سوار کرد و ثروتمندان می توانستند وقتی که به سفر می روند آن را با خود ببرند .

سایز مبل تختخواب شو دو نفره چنده   ؟

تخت خواب های چهار ستونه و پرده دار راهی برای نمایش موقعیت اجتماعی :

در سده 14 و 15 میلادی برای اینکه موقعیت اجتماعی را نشان بدهند تخت خوب را به صورت 4 ستونه و پرده دار می ساختند برای ساخت این تخت خواب ها از پارچه های اعلا و گران قیمت استفاده می شد .

تخت های دوران باروک :

ابتدای دوران مدرن اروپا به دلیل تخت های سلطنتی اش معروف است , لویی چهاردهم پادشاه فرانسه  و چارلز دوم پادشاه انگستان نقش مهم در رواج این فرهنگ داشتند , فرهنگ سیاسی دوران باروک این باور را داشت که قدرت هر کشوردر وجود فیزیکی پادشاه و ملکه قرار دارد و هرچه فرد به پادشاه و روابط خصوص آن نزدیک باشد بیشتر به آنها نزدیک می بود بر تخت خواب ها و اطراف آداب زیادی برگذار می شد تا نشان دهد پادشاه کدام دربار را بیشتر می پسندد در کاخ ورسای درباریان به این دعوت می شدند تا بیدار شدن پادشاه از خواب را تماشا کنند .

تخت خواب نوزاد و باورهایی برای دفع شیطان :

مسیحیان معتقد بودند که هنگام خواب در برابر نیروهای ماورایی به خصوص نیروهای شیطانی که هنگام تاریکی به اوج می رسد آسیب پذیرهستند , در انجیل مثال هایی برای مرگ افراد در هنگام خواب آمده بود ؛ علاوه بر دعا خواندن قبل از خواب  افراد طلسم ها وحلقه هایی که ساخته از مرجان بوده و اعتقاد داشتند حافظ جان آدم است با خود به تخت خواب می بردند تعدادی نیز دندان گرگ به گردن می آویختند و یا چاقوهای فلزی بالای تخت نوزاد آویزان می کردند و فکر می کردند که فلز جلوی نیروهای ماورایی را میگیرد .

تخت خواب در دوران مدرن :

در قرن 18 ساخت تخت خواب هایی ساده با قیمت کمتر توسط صنعت گران آغاز شد  این دوره را می توان دوران رواج عمومی تخت خواب دانست تشک های پنبه ای نیر رد این دوران جایگزین تشک های ایجاد شده بافت های گیاهی به خصوص حصیری بودند در قرن 19 اتاق خواب جلوه امروزی یافت کوچک تر شدند و به محیطی ایمن برای استراحت خواب زوج ها تبدیل شدند همچنین اتاق خواب مخصوص فرزند نیز ایجاد شد یکی دیگر از اختراع مهم قرن 19 در برای راحتی در تخت خواب اختراع فنرهای فلزی برای استفاده در تخت خواب بود .

خرید تختخوابشو تک نفره جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *