مبلمان

اصول رنگکاری مبل تختخوابشو

رنگکاری مبل

اصول رنگ کاری مبل

گاهی افراد می خواهند دکوراسیون منزل را عوض کنند اما نمی خواهند خیلی متحمل صرف هزینه شوند ؛ در این موقعیت تنها کافی است رنگ مبل را تغییر دهید ؛ در این صورت خواهید دید که این امر تأثیر زیادی در زیبایی منزل دارد ؛ رنگ کاری مبل از جمله مراحلی بوده که می تواند در تغییر ظاهر مبلمان نقش مؤثری داشته باشد و به راحتی شکل و ظاهر مبل را تغییر دهید در انواع مبل ها این فرآیند متفاوت بوده و رنگ کاری مبلمان برای مبل های کلاسیک نسبت به مبل های راحتی و استیل متفاوت است در ادامه به انواع رنگ مبلمان و اصول رنگ کاری مبل می پردازیم . آیاز مبل در رنگ کاری کلاف  ، پاسنگ  و سایر قطعات  چوبی و فلزی تختخوابشو نسبت به رنگکاری اصولی توسط افراد با تجربه استانداردهای لازم را رعایت میکند . چنانچه خرید تختخوابشو را از تولیدی آیاز مبل انجام دهید میتوانید به صورت حضوری مراحل تولید و مونتاژ تختخوابشو را شخصا بررسی کنید و کیفیت کار ار بسنجید . اما در ادامه با ما باشید با :

  • بهترین و پر طرفدارترین رنگ مبلمان
  • انواع رنگ چوب مبلمان
  • اصول رنگ کاری مبل مرحله به مرحله
  • مشخصات مبل رنگ کاری شده خوب و با کیفیت
  • قیمت رنگ کاری مبل چقدره ؟
کارگاه تختخوابشو

بهترین و پر طرفدارترین رنگ مبلمان

اغلب مبلمان در پذیرایی مورد استفاده قرار میگیرند رنگ این مبلمان بهتر است به گونه ای انتخاب شود که هر زمان که تمایل به تغییر دکوراسیون داشتید مجبور به تعویض مبلمان نشوید انواع رنگ های پر طرفدار و محبوب مبلمان پذیرایی شامل رنگ سفید ,رنگ کرم , قهوه ای روشن یا برنزه , خاکستری روشن و تیره و رنگ های خنثی است رنگ چوب نیز الهام گرفته از طبیعت بوده و بسیار محبوب است پر فروش ترین رنگ چوب مبلمان نیز قهوه ای تیره و بلک واش است .

انواع رنگ چوب مبلمان

  • رنگ فوری
  • رنگ گیاهی
  • واکس چوب
  • رزین اپوکسی
  • لاک الکل
  • پتینه
رنگکاری تختخوابشو

اصول رنگ کاری مبل مرحله به مرحله

مرحله اول :

نخستین مرحله رنگ کاری مبل , آماده سازی زیرکاری آن است می بایستی که چوب با سمباده کاملا صاف و صیقلی شود آماده سازی زیر کار مهم ترین اصول رنگ کاری مبل است , جاهای معیوب چوب باید بتونه کاری و پر شود ؛ این کار موجب می شود تاسطح چوب برای رنگ پذیری آماده شده و پس از استفاده از جلا براق شود .

مرحله دوم :

در رنگ کاری نوع مبل در انتخاب رنگ بسیار تأثیر گذار است به عنوان مثال برای رنگ های روشن یا خود رنگ برای زیبایی بیشتر چوب باید کلاف مبل از چوب راش باشد اما با این حال هنگام استفاده از رنگ های پوششی یعنی رنگ هایی که رگه چوب در آن دیده نمی شود این مورد خیلی مهم نیست .

مرحله سوم   :

در این مرحله ابتدا پرایمر را استفاده می کنید پرایمر با قلم رنگ آمیزی به مبلمان زده می شود پرایمر را باید سه بار به مبل زد و در هر بار استفاده از خشک شدن رنگ قبلی مطمئن شوید , در ادامه نوبت به سمباده زدن است که باعث می شود کیفیت کار شما بهتر شده و چوب رنگ پذیری بهتری داشته باشد .

مرحله چهارم :

به کمک یک پارچه سطح چوب سمباده خورده را تمیز کنید و یک لایه نازک از رنگ را با استفاده از قلم و غلتک روی سطح چوب قرار دهید پس از اینکه رنگ اولیه به حالت نیمه خشک در آمد مجدد یک لایه دیگر روی رنگ قبلی بزنید ( در صورتی که می خواهید کارتان زیبا شود پس از هر بار استفاده از رنگ سمباده بکشید تا رنگ بهتر به خورد چوب رود ) , پس از این رنگ کاری به اتمام رسید برای براقیت و جلوه بیشتر یک لایه محافظ روی رنگ زده شود .

رنگ کاری مبل دارای دو مرحله پوششی و پاششی است , مرحله پاششی آسان بوده و برای رنگ کردن معمولی چوب کاربرد دارد و رنگ کاری پوششی نیز به مهارت نیاز دارد .

اولین تختخواب متعلق به چه دورانیست  ؟
رنگکاری تختخوابشو

مشخصات مبل رنگ کاری شده خوب و با کیفیت

  • عدم شره شدن رنگ در هیچ جای مبل
  • سطح مبل کم رنگ و پر رنگ نیست
  • رنگ آمیزی شدن قسمت های منبت کاری و حتی سوراخ ها

قیمت رنگ کاری مبلمان

به اصول رنگ کاری مبلمان اشاره کردیم اما بهتر است که این کار را دست رنگ کار حرفه ای بسپارید  ؛ هزینه رنگ کاری مبلمان نیز به عوامل مختلفی از جمله نوع رنگ قبلی مبل , تراشیدن رنگ قبلی یا عدم نیاز به تراشیدن , نوع رنگ انتخابی , نوع رنگ با توجه به کلاف میل و اینکه آیا به رنگ مصنوعی نیاز دارد یا خیر بستگی دارد .

 

رنگ پلی اورتان تختخوابشو 

برای قطعاتی چون کلاف چوبی و پاسنگ تختخوابشو استفاده کردن از رنگ پلی اورتان اولویت کار ماست . زیرکاری اصولی ، بتونه کاری ، رنگ کاری و استفاده از سیلر کیلر درجه یک  اولویت ماست . ماندگاری رنگ پلی اورتان بی نظیر است . از طرفی بستر چوب یکی از بهترین بسترها برای رنگ پلی اورتان است . ازین جهت ما در کلیه تختخوابشو هایی که پاسنگ میخورند از رنگ پلی اورتان دریغ نمیکنیم . 

لیست قیمت تختخوابشو  1402 در تولیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *