مبلمان

کاربرد منگنه کوب در مبل سازی

منگنه کوب در مبل سازی

منگنه کوب چیست ؟

در صورتی که جزء آن دسته افرادی هستید که خودتان بلد کار بوده و از امور فنی سر در می آورید باید که با منگنه کوب و کاربرد آن آشنا باشید ؛ این ابزار از جمله تجهیزات مهم و پر استفاده در صنایع مختلف اعم از نجاری , مبلمان سازی , کابینت سازی و… محسوب می شود شما به راحتی با استفاده از آن می توانید وسایل چوبی را تعمیر نمایید به عنوان مثال می توان از آن بخش جدا شده از روکوب مبل را منگنه کرد . مجموعه آیاز مبل تولید کننده انواع تختخوابشو تک نفره  و دو نفره در خدمت شماست . ما با بکارگیری از ابزارآلات روز نجاری و متریال درجه یک طرح های مدرن تختخوابشو را به هم میهنان عزیز ارائه میکنیم . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • منگنه کوب چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • انواع مختلف منگنه کوب ها
  • اجزای اصلی منگنه کوب ها
  • سوزن منگنه کوب ها
  • تفاوت و شباهت منگنه کوب ها با میخکوب ها
  • بهترین منگنه کوب
منگنه کوب در مبل سازی

منگنه کوب چیست و چه کاربردی دارد ؟

منگنه کوب از جمله ابزاری بوده که در صنایع مختلف برای انجام کارهای تعمیراتی یا ساخت استفاده می شود این ابزار برای اتصال سطوح مختلف چوبی , پلاستیکی و… کاربرد دارد ؛ از این وسیله می توان برای منگنه بخش جدا شده روکوب مبل , وصل کردن کفپوش تا نصب تأسیسات یا حتی ساخت قاب عکس و یا تعمیر درب های توردار و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد این دستگاه برای متصل کردن سطوح مختلف یک دستگاه سریع , بادوام و همه فن حریف است .

کیفیت جوشکاری کلاف تخت را ببینید

انواع مختلف منگنه کوب ها

منگنه کوب های دستی :

هنگام استفاده از این نوع منگنه کوب به قدرت بدنی زیاد نیاز است زیرا در این مدل کارها با فیزیک بدنی انجام می شود ؛ این مدل قیمت آسان تری داشته و برای کارهای خانگی کاربرد دارند , این منگنه در مواقع پرس کاری روکش را ثابت نگه داشته و نیز در رویه کوبی کاربرد دارد ؛ استفاده از آن بسیار ساده بوده و با فشار دادن دسته به راحتی می توان از آن استفاده نمود منگنه کوب های دستی خود انواع مختلفی دارند از جمله منگنه های چند منظوره , منگنه های چکشی , منگنه های کارتن و منگنه های نصب کابل و سیم . دو برند بوش و رونیکس از جمله معروف ترین برندهای منگنه کوب های دستی است .

منگنه کوب های بادی :

عمکلرد منگنه های بادی با استفاده از هوای فشرده صور میگیرد ؛ بدین طریق که هوای فشرده توسط شیلنگ از کمپرسور وارد منگنه کوب شده و نیروی لازم را فراهم می کند در واقع هوا توسط شیلنگ تلفنی از کمپرسور به منگنه انتقال می یابد بست های مخصوص در ابتدا و انتهای شیلنگ موجود بوده که یکی از آنها به کمپرسور و دیگری به انتهای دستگاه منگنه وصل می شود این نوع نسبت به دیگر منگنه کوب ها کاربرد بیشتری داشته و اغلب در نجاری استفاده می شود ؛ نیروی فشار آن به قدی بالاست که در کسری از ثانیه یک سوزن 8 میلیمتری را به راحتی در چوب فرو می کند از دیگر کاربردهای آن می توان به اتصال یا تعمیر لوازمی که چسب نمی خورند مانند پالت های چوبی , دیوارکوب های چوبی , رویه کوبی مبل و.. اشاره کرد .

منگنه کوب در مبل سازی

منگنه کوب های برقی و شارژی :

منگنه کوب های برقی با نیروی برق و نوع شارژی این محصول با باتری کار می کند این نوع به حای اهرم فشرده یک شستی دارد و برای کوبیدن سوزن منگنه به فشار اندکی نیاز دارد قیمت ان نیز نسبت به نوع دستی بیشتر است با فشار دادن شستی این تجهیز در هر دقیقه تعداد زیادی سوزن منگنه را با فشار یکسان کوبیده و منجر به ایجاد ظاهری یکدست می شود برای ایمنی بیشتر روی این تجهیز شستی ایمنی تعبیه شده تا زمانی که دستگاه در مکان صحیح قرار ندارد کار نکند ؛ این نوع از لحاظ قدرت شبیه منگنه کوب های دستی است با این تفاوت برای کار از نیروی برق استفاده می کند .

طرح های جدید تختخوابشو تک نفره

اجزای اصلی منگنه کوب ها

محفظه منگنه :

این قسمت محل انبار کردن سوزن منگنه بوده و به شکل کشویی از قسمت اننهایی دستگاه خارج می شود .

اهرم فشار دهنده :

اهرم وظیفه فشار وارد کردن را داشته و توسط یک فنر منگنه را روانه دهانه می کند عملکرد آن بدین شکل است که با خروج یک سوزن از منگنه سوزن دیگری به جای آن قرار گرفته و کار ادامه می یابد .

ضامن پیچ تنظیم :

این ضامن تنظیم کننده مقدار نیرو و ضربه وارد شونده به پشت سوزن ها بوده و موجب می شود تا بنا به نیاز کاربرد سوزن های منگنه با عمق های مختلف در سطح فرو روند .

اهرم ضربه ای :

این اهرم وظیفه ضربه زدن را داشته و موجب می شود تا سوزن منگه درون چوب فرو رود , این اهرم در منگنه های دستی تحت فشار فنر بوده و در نوع بادی تحت فشار هواست که از منبع باد کمپرسور خارج می شود

منگنه کوب در مبل سازی

سوزن منگنه کوب ها

یکی از مهم ترین وسیله در منگنه کوب ها سوزن است ؛ سوزن منگنه قطعه فلزی بسیار نازک است که در دو طرف آن خمیدگی با زاویه 90 درجه وجود دارد معمولا 50 تا 60 عدد سوزن منگنه به صورت خشاب به هم چسبیده شکل گرفته اند ودر درون دستگاه جای میگیرند

تفاوت و شباهت منگنه کوب ها با میخ کوب ها

ممکن است که تعدادی میخ کوب را با منگنه کوب اشتباه بگیرند در صورتی که این دو کاملا با هم متفاوتند , میخ کوب بیشتر در نجاری و منگنه کوب ها در مبلمان و نجاری استفاده می شوند , تفاوت این دو نیز در اندازه آن است میخ قطر بیشتری نسبت به منگنه داشته و سوراخ بزرگتری نیز ایجاد می کند وزن میخ کوب ها کمتر است اما در مقایسه با منگنه کوب ها سرعت بیشتری دارند همچنین برای کار با منگنه کوب ها به روغن نیاز نیست اما برای میخ کوب ها باید از روغن خاص استفاده  کرد ؛ بیشترین شباهت این دو در عملکرد آنهاست یعنی دو قطعه را به هم متصل می کنند روش کار این دو نیز شباهت زیادی به هم دارد .

بهترین منگنه کوب

  • بوش
  • واستر
  • راپید
  • نووا
  • لیکوتا و…
قیمت تولیدی تختخوابشو باکسدار دو نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *