مبلمان

بهترین ترفند رفوی مبل در منزل

رفوی مبل در منرل

رفوی مبل در منزل

مبلمان از جمله وسایلی بوده که امروزه در هر خانه ای مشاهده می شود زیرا بسیار پر استفاده است بنابراین اینکه بیشتر در معرض آسیب هم قرار بگیرد طبیعی است ؛ اما از آنجا که قیمت بالایی دارد شاید جایگزین کردن آن با مبل جدید برای همه مقرون به صرفه نباشد ؛ زمانی که مبل دچار آسیب هایی مانند ساییدگی , پارگی , سوراخ شدن و مواردی از این قبیل شود می توان از عملیات رفوی مبل استفاده نمود آیا می دانید رفوی مبل در منزل چگونه انجام می شود؟ اگر قصد خرید تختخوابشو از تولیدی   را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید و زیر قیمت سفارش دهید  و یا همراه ما باشید با  :

  • رفوی مبل چیست ؟
  • مبلمان چه زمان نیاز به رفو پیدا می کنند ؟
  • آموزش رفوی مبل در منزل
رفوی مبل در منرل

رفوی مبل چیست ؟

رفوی مبل برای ترمیم و بازسازی مبل استفاده می شود در حوادثی مانند سوختگی یا هر نوع وسیله حرارتی و پارگی توسط وسایل تیز که این موارد می تواند سطحی یا عمیق باشد یا بنا به دلایلی مبل سوراخ ,پوسته پوسته یا دچار ساییدگی شده باشد توسط رفوگری کاملا قابل ترمیم است .

مبلمان چه زمان به رفو نیاز دارد ؟

از جمله آسیب هایی که باعث می شود به رفوی مبل در منزل نیاز باشد  می تواند به مواردی از جمله پارگی رویه یا پارچه اصلی , سوختن پارچه رویه در اثر حرارت مانند سیگار , اتو و… ؛ ساییدگی شدید رویه , سوراخ شدن رویه , تغییر رنگ رویه و… اشاره کرد .

آموزش رفوی مبل در منزل

نحوه رفوی مبل چرمی :

برای رفوی مبل در منزل آن هم مبل چرمی , در ابتدا محل مورد نظر را با شوینده مناسب که به چرم آسیب نزند تمیز نموده و اجازه دهید خشک شد حال یک تکه چرم را به صورت دایره ای بریده و زیر قسمت پاره شده قرار دهید  , وصله باید از مقدار شکافته شده بزرگتر باشد و نیز باید به صورت دایره باشد هرگز آن را به صورت مستطیل یا مربع برش ندهید حال با چسب مخصوص چرم وصله را در قسمت پاره شده بچسبانید ؛ اگر پارگی به صورت خطی در اثر برخرد اشیاء تیز باشد دولبه را کنار هم قرار داده و از چسب بر پایه آب استفاده کنید و نیازی به انجام مراحل قبل نیست اگر آسیب فراتر از یک خط باشد آن را متناسب با مبل رنگ نمایید رنگ را با کمی آب در ظرف شیشه ای رقیق کنید تا راحت اسپری شود برای رنگ کردن از رنگپاش یا حتی می توانید از قلمو رنگ استفاده کنید از چند لایه رنگ برای پوشش وصله و اطراف آن استفاده کرده و با لایه های رنگ ساییدگی چرم را بپوشانید پس از اینکه رنگ خشک شدن از سمباده برای رفع ناصافی ها استفاده کنید .

نحوه رفوی مبل مخمل :

مبل های مخمل یکی از پر استفاده ترین و آسیب پذیرترین مبلمان ها محسوب می شوند ؛ برای تعمیر و رفوی مبل در منزل آن مبل های مخمل  می توان از روش های مختلف استفاده نمود آنچه روش رفوی مبل مخمل را تعیین می کند نوع آسیب به رویه اعم از پارگی , سوختگی , خراش و.. است برای تغییر رنگ آن نیز می توان پارچه مخمل به همان رنگ را به محل آسیب دیده اتصال داد .

طرح های جدید تختخوابشو تک نفره

نحوه رفوی مبل پارچه ای :

می توان بخشی از پارچه آسیب دیده را با پارچه جدید همرنگ مبل تعویض نمود خوشبختانه امروزه پارچه های مبلی تنوع زیادی دارند و می توان پارچه های همرنگ مبلمان را با آسانی پیدا کرد و از آن برای ترمیم مبل استفاده نمود رفوی مبل ها باید با دقت بالایی انجام شود و افرادی که در منزل در این زمینه مهارت کافی ندارند ممکن است به مبل ها آسیب وارد کنند .

نحوه رفوی مبل سوخته با سیگار :

برای از بین بردن سوختگی جای سیگار در ابتدا محل سوختگی را کاملا پاک و گردگیری نماید ؛ حال محل سوختگی را بررسی و لبه های آن را که تغییر رنگ داده اند با قیچی تیز ببرید در صورتی که جای سوختگی سیگار بزرگ است ابتدا باید تکیه ای از پارچه مبل را از جایی که دیده نمی شود ببرید و پارچه را درون سوراخ قرار دهید و دور آن را آغشته به چسب پارچه کنید پدی نازک روی محل مورد نظر قرار داده و یک جسم سنگین روی آن قرار دهید و پس از خشک شدن آن جسم را بردارید .

نحوه رفوگری مبل های استیل :

رفوگری مبل های استیل کار اصلا کار آسانی نیست و نیاز به تجربه و تخصص دارد به همین دلیل اگر مبل استیل دچار چنین مشکلی شدید , رفوگری مبل را به افراد متخصص این کار بسپارید .

نحوه رفوگری قسمت های داخل مبل :

رفوگری قسمت های داخلی بدین شکل است که پارچه مبل را پاره کرده و ابرو اسفنج هایی که در آن به کاررفته و فرسوده شده اند را خارج می کنند و پس از تعمیرات داخلی ابرو اسفنج های جدید را تعویض نموده و در صورت هر نوع سوختگی و پارگی حتی در پارچه های مبل همگی رفع می شوند و با توجه به سلیقه مشتری پارچه جدید جایگزین و بهتر از حالت اولیه می شود این نوع رفوگری مبل تنها توسط افراد متخصص و ابرازهای مخصوص انجام می شود

لیست قیمت تختخوابشو تک نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *