مبلمان

با موریانه زدن مبل چه کنیم ؟

رفع موریانه زدن مبل

با موریانه زدن مبل چه کنیم ؟

سوسک های چوب خوار که با نام سوسک مبل معروف هستند حشراتی می باشند که از حدود یک قرن پیش به عنوان عامل اصلی تخریب وسایل چوبی شناخته شده اند متأسفانه امروزه اکثر مردم با دیدن آثار ناشی از خسارات که روی سطح چوب وسایل منزل اعم از چوب مبل , ناهارخوری , سرویس خواب منزل و.. مشاهده می کند تصور می کنند که منزلشان موریانه زده اما این آلودگی به دلیل سوسک های چوب است که برای بقای زندگی و زاد و ولد از چوب تغذیه می کنند , اما یک سوال در این صورت با موریانه زدن مبل چه کنیم ؟ آیاز مبل مجموعه تولیدی انواع تختخوابشو در تهران است . برای استعلام قیمت  کاناپه های تختخواب شو تک نفره ، دو نفره و 3 نفره با مدل های روز بازار با ما تماس بگیرید  و یا همراه ما باشید با  :

  • آنچه باعث جذب کرم چوب می شود ؟
  • 6 نشانه مهم که می گوید مبل شما موریانه زده
  • با موریانه زدن مبل چه کنیم ؟
رفع موریانه زدن مبل

آنچه باعث  جذب کرم چوب می شود ؟

سوسک های چوب انواع مختلفی داشته که هر کدام جذب چوب های مختلف می شوند چوب هایی مانند کاج , صنوبر و چنار که چوب های نرمی هستند توسط برخی از کرم چوب ها جذب شده و دسته ای دیگر از سوسک ها چوب های سخت مانند بلوط , زبان گنجشک و چوب ماهون را دوست دارند اما سوسک Common Furniture هم چوب های سخت و هم چوب های نرم را دوست دارند این نوع اغلب تخته های مرطوب و چوب های زیر شیروانی را ترجیح می دهند , سوسک های مبلمان چوب های سخت با رطوبت 28 درصد را انتخاب می کنند اما از طرفی نیز می توان کرم های چوبی را یافت که در چوب با 12 درصد رطوبت نیز زندگی کنند .

6 نشانه مهم که می گوید مبل شما موریانه زده

  • مشاهده تونل های گلی کوچک
  • مورچه های سفید
  • خردن شدن کناره های مبلمان
  • صدای خش خش ضعیف
  • صدای توخالی چوب ها
  • باقی مانده بال موریانه در کنار پنجره یا حاشیه اتصال به دیوار

با موریانه زدن مبل چه کنیم ؟

یکی از سوالات رایج کاربران این است که با موریانه زدن مبل چه کنیم ؟ و چگونه می توان این سوسک های چوب خوار را از محل زندگی ریشه کن کرد ؟ در ادامه به 7 راهکار مؤثر برای از بین بردن موریانه های مبل های چوبی اشاره می کنیم ؟

 سم موریانه بزرگترین دشمن موریانه :

یکی از مؤثرترین روش ها برای از بین بردن موریانه در منزل و نیز سطوح چوبی استفاده از سم مخصوص موریانه است بهتراست که این سم را زمانی استفاده کنید که میزان موریانه ها زیاد شده و روش های دیگر جوابگو نیستند امروزه این سم ها در اشکال قرص , حشره کن و یا سم های اختصاصی تولید می شوند , یکی از قوی ترین این سم ها , سم ترمیدور است .

کاربرد کمپرسور در مبلسازی چیست ؟

از حشره کش استفاده کنیم :

در صورتی که مبل شما موریانه زده و به دنبال این جواب هستید که با موریانه زدن مبل چه کنیم ؟ باید گفت استفاده از اسپره های حشره کش می تواند موریانه های چوب مبل شما را از بین ببرد حشره کش را روی سطح مبل اسپری کنید .

استفاده از ترکیب سرکه و آبلیمو :

از دیگر مواد قوی برای از بین بردن موریانه سرکه است , با افزودن آبلیمو به آن می توانید تأثیر این ترکیب را دوچندان کنید , زیرا آبلیمو دارای دی – لیمونن است برای استفاده یک فنجان سرکه را با نصب فنجان عصاره لیمو ترکیب نموده و در یک بطری اسپری ریخته و بر روی مناطق آلوده به موریانه اسپری کنید .

استفاده از آب نمک برای حذف موریانه ها :

برای حذف سوسک های چوب خوار , آب گرم و نمک را با هم مخلوط کرده و توسط یک سرنگ به محل آسیب دیده تزریق کنید .

استفاده از نفت و گازوئیل :

می توانید پس از اینکه جای سوسک چوب خوار را پیدا کردید , نفت در آن محل ریخته یا آن را بسوزانید همچنین برای جلوگیری از ایجاد موریانه می توان از نفتالین استفاده کرد گازوئیل نیز از مشتقات نفتی بوده و استفاده از آن برای حذف موریانه مؤثر است .

تابش نور خورشید :

وجود رطوبت و پس از آن تاریکی به زاد و ولد بیشتر موریانه ها کمک می کند موریانه ها حشراتی نور گریز بوده که لانه ای خود را در داخل چوب یا اعماق زمین می سازند و برای آن دسته از افرادی که می گویند با موریانه زدن مبل چه کنیم ؟ می توان گفت پنجره های نورگیر بزرگ در منزل در عدم رشد موریانه ها تأثیر شگرفی دارد بنابراین اجازه دهید که تایمی درروز نور به داخل منزل شما بتابد .

خشک نگه داشتن سطوح چوبی مبلمان :

یکی از مهم ترین عوامل رشد موریانه ها رطوبت است و خشک نگهداشتن سطح چوبی و نیز دور نگه داشتن محیط خانه از رطوبت در حذف موریانه ها تأثیر بسزایی دارد .

تولیدی تختخوابشو کجاست  ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *